Kakšne projekte vodimo v 4PM?
Pogosto se srečujemo z vprašanjem, kakšne projekte naj uporabniki vodijo v 4PM? Odgovor je odvisen od cilja, ki ga organizacija želi doseči z uvedbo 4PM. Obstajajo številne definicije, kaj je projekt, vsem pa je skupno, da govorijo o aktivnostih, ki imajo nek cilj ali namen, ter omejene vire (človeške, finančne, časovne). Poglejmo na definicijo projekta s praktičnega vidika.
V tržno naravnanih podjetjih so projekti pogosto
- naročila strank – priprava izdelka ali storitve za potrebe stranke, spremljanje dela, ki ga opravimo za stranko;
- izdelava projektne dokumentacije za objekte v projektantskih ali arhitekturnih birojih,
- organizacija (promocijskega) dogodka, priprava brošure, promocijske aktivnosti.
Mnoga podjetja se srečujejo tudi s sofinanciranimi projekti za različne razpise, ki zahtevajo poseben način načrtovanja, vodenja in poročanja o projektnih aktivnostih.
Interni projekti v podjetjih so razvoj novega izdelka ali storitve, ki bo prinašala dobiček šele čez nekaj časa, včasih je interni projekt tudi izvedba izobraževanja za zaposlene, izdelava letnega poročila – tudi taki projekti zahtevajo določen čas, načrtovane aktivnosti in so povezani s stroški.
Tudi organizacije, ki so manj projektno organizirane, lahko uporabijo 4PM za spremljanje in načrtovanje rednih aktivnosti:
- v šolah ga uporabljajo za evidentiranje opravljenega dela, sledijo delu, ki ga učitelji opravijo glede na predmetnik, šolskim projektom;
- občinske uprave spremljajo izvajanje postopkov po zakonu o upravnem postopku,
- raziskovalne inštitucije vodijo razvojno-raziskovalne (sofinancirane) projekte.